Incompany training Ultieme klantbeleving

Nagenoeg iedere werknemer heeft wel te maken met klanten. Soms direct, soms indirect. Soms met interne, of soms juist met éxterne klanten. Deze klanten zijn doorslaggevend voor het succes van je organisatie. Je wilt dus dat ze tevreden zijn en blijven, en ook in de toekomst kiezen voor jouw organisatie. Maar klanten hebben steeds meer wensen. Het is dus essentieel dat je ze altijd een zo’n prettig mogelijke beleving klantbeleving biedt.

Zakelijke training over klantbeleving: Elk contactmoment draagt – positief of negatief – bij aan het beeld dat klanten van je hebben

Om die ideale klantbeleving te realiseren moet je veel dingen in de gaten houden. Het draait onder andere om het begrijpen van je klant, snappen welke contactmomenten er zijn en welke rol jij daarin speelt. En je moet vaardigheden hebben op het gebied van lichaamshouding en communicatie. Dat kan best uitdagend zijn. We gaan je daarom in deze incompany training leren je hoe je voor de ultieme klantbeleving zorgt. Samen zorgen we voor tevreden externe klanten die telkens weer bij je terugkeren. Dat zorgt ervoor dat jouw werk meer impact maakt, én dat je er simpelweg meer plezier in hebt.

Willen jij en je collega’s ook werken aan het neerzetten van de ultieme klantbeleving? Daar helpen we graag bij. Hieronder lees je wat er in deze sessie zoal aan bod komt.

Is deze training interessant voor jullie?

Vraag direct een geheel vrijblijvende offerte aan. Binnen 24 uur in je inbox!

Alle details

Wil je meer weten over deze incompany training? In onderstaande tabbladen ontdek je alle details. En heb je daarna nog vragen, neem dan gerust contact met ons op.

De punten hieronder geven een indicatie van deze training. Het uiteindelijke programma wordt afgestemd op jullie situatie.

  • Analyse en reflectie op de huidige vaardigheden van klantbeleving binnen de groep deelnemers..
  • Het theoretisch kader van ultieme klantbeleving. Wat is het precies en welke factoren zijn allemaal van invloed?
  • Het in kaart brengen van een klantreis en alle mogelijke contactmomenten die daarin zitten.
  • Het echt willen en kunnen begrijpen van je klant om te begrijpen wat die nodig heeft.
    Interactieve brainstorm over wanneer en hoe de klantbeleving geoptimaliseerd kan worden.
  • Diverse technieken om de klantbeleving zelfstandig te kunnen optimaliseren, zoals gastvrijheid, open communicatie en verbindend communiceren.
  • Delen van (en oefenen met) concrete technieken, handvatten en tools op het gebied van ultieme klantbeleving.
  • Bepalen en vastleggen van de next step vanuit deze training.

Naast deze punten heeft deze training een paar vaste blokken, zoals bijvoorbeeld een plenaire opening, veel ruimte voor praktijkoefeningen, een Q&A en een afsluiting. Daartussen zijn er voldoende pauzes.

We werken in deze training aan de volgende resultaten. Deze kunnen wijzigen op basis van o.a. de duur van de training en jullie behoefte.

  • Je hebt een goed begrip van de theorie over klantbeleving en welke factoren daarin een rol spelen.
  • Je leert hoe je elk contactmoment met klanten kunt verbeteren om een positieve klantbeleving te creëren, met blije klanten tot gevolg.
  • Je ontdekt hoe je klantgericht handelt, om een blijvende indruk achter te laten en klanten te stimuleren om terug te keren.
  • Je ervaart door je nieuwe kennis en kunde dat je prestaties beter worden, waardoor je werkplezier en voldoening toenemen.
  • Je hebt de kennis en praktische handvatten om de inzichten zelfstandig toe te passen in de werkpraktijk.
  • Je hebt een concrete next step voor na de training gedefinieerd.

Voor de training inventariseren we jullie specifieke leerbehoefte. Afhankelijk van de uitkomst kunnen de inhoud en resultaten anders worden ingestoken. Dit stemmen we in samenspraak af.

Hebben jullie andere behoeftes of een afwijkende groep deelnemers? We bespreken de mogelijkheden graag.

Duur Investering Groepsgrootte
4 uur €1.095,00 ex. btw Max. 15 (meer in overleg)
7 uur €1.995,00 ex. btw Max. 15 (meer in overleg)
2 * 4 uur €2.295,00 ex. btw Max. 15 (meer in overleg)
7 & 4 uur €3.195,00 ex. btw Max. 15 (meer in overleg)
2 * 7 uur €3.895,00 ex. btw Max. 15 (meer in overleg)
Maatwerk In overleg Max. 15 (meer in overleg)

Proces voor de training
Voor een optimaal leerrendement is het essentieel dat de inhoud naadloos aansluit op jullie situatie. We nemen daarom voor de training deze stappen:

  1. Nadat we jullie aanvraag hebben ontvangen plannen we een digitaal gesprek in om kennis te maken en om de aanvraag te bespreken. Na het gesprek maken we een offerte op.
  2. Als je enthousiast bent over de offerte gaan we de samenwerking aan. We starten dan met de inventarisatie. Hierin vragen we nog meer uit over jullie situatie en leerbehoefte.
  3. Op basis van alle input stemmen we de inhoud van de training af op jullie behoefte. We sturen je een concept programma op zodat je nog eens kan kijken of de inhoud in orde is. 
  4. Is alles afgestemd? Dan kan de training plaatsvinden. Op de dag zelf is onze trainer ruim op tijd aanwezig om op te bouwen en voor te bereiden.

We werken met meer dan 30 gespecialiseerde trainers, ieder met zijn of haar eigen expertise. Voordat de training wordt uitgevoerd maak je uitgebreid kennis met de trainer die jullie training verzorgt. Zo weten we zeker dat er een klik is, én dat de trainer echt álles weet van jullie situatie en leerbehoefte.

Wil je alle trainers zien? Bekijk dan dan onze Over ons pagina.

Onze Actief Leren-methode

Tijdens deze training werken we met onze Actief leren-methode. Dit betekent dat deelnemers de benodigde theorie krijgen, maar vooral actief en praktisch bezig gaan. Zo ontstaan direct inzichten en vaardigheden die deelnemers zelf kunnen toepassen in hun (werk)praktijk. Meer weten?

Training in het kort

Duur Vanaf 4 uur tot 2 x 7 uur
Vanaf €1.095,00 excl. btw.
Groep Max. 15 (meer in overleg)
Waar Incompany, heel NL en BE
Voertaal Nederlands of Engels

Binnen 24 uur in je mailbox! Heb je andere wensen? We passen de training aan op jouw behoeftes.

9.4

Dit mag je verwachten van deze incompany training

Onze Actief Leren-methode

We werken met onze eigen Actief Leren-methode, zodat deelnemers tijdens deze training actief bezig kunnen gaan met de inhoud.

Een ervaren (en leuke) trainer

Al onze 30+ trainers zijn ervaren en gespecialiseerd - zonder uitzondering. Jullie training wordt begeleid door een van deze experts.

Afsluiten met een Next Step

Aan het einde van de training bepalen de deelnemers hun eigen Next Step, zodat ze na de training verder kunnen gaan met hun leerpunten.

Afgestemd op jullie leerbehoefte

We stemmen de inhoud van de training op voorhand uitgebreid af op jullie eigen specifieke leerbehoefte, werkcontext en casuïstiek.

Duidelijk, concrete resultaten

Geen abstracte, open eindes. We werken in deze training toe naar heldere resultaten die deelnemers zelfstandig kunnen toepassen.

Ruimte voor luchtigheid en plezier

We maken tijdens de training voldoende ruimte voor plezier, humor en ontspanning. Zodat leren niet alleen nuttig, maar ook heel léúk is.

Hulp of advies nodig?

Heb je interesse in deze (of een andere) incompany training en wil je graag even sparren over jullie situatie? Geen probleem, we helpen je met plezier!

Onze accountmanagers staan klaar om je geheel vrijblijvend te adviseren.

Of bel ons even op 030 - 227 3623

Veelgestelde vragen over deze training

Deze vragen krijgen we regelmatig van klanten. Wellicht helpt het jou ook!

Absoluut. Sterker nog: dit is ontzettend belangrijk voor het resultaat. We stemmen iedere training altijd af op de situatie, context en casuïstiek van de klant. Zo weten we zeker dat de training naadloos aansluit bij jullie leerbehoefte.

Dat is geen probleem! Voor ‘afwijkende’ groepsgroottes zijn er altijd oplossingen te bedenken. We kunnen werkvormen aanpassen, een co-trainer inzetten, et cetera, et cetera. In overleg vinden we samen de beste oplossing.

Trainen in het Engels is geen probleem. We staan wekelijks bij klanten die Engels als voertaal gebruiken. Zo’n 20% van onze trainingen wordt dus Engelstalig uitgevoerd. We zorgen ervoor dat de slides, hand-outs en al het andere trainingsmateriaal ook vertaalt is.

Sinds de corona pandemie voeren we zo’n 10% van onze trainingen online uit. Dit doen we vaak via MS Teams. Onze accountmanagers vertellen je graag over de mogelijkheden, en alle (facilitaire) zaken waar je aan moet denken.

In ongeveer 75% van onze trainingen is een trainingsacteur een meerwaarde. Doordat deelnemers levensecht kunnen oefenen met hun eigen casuïstiek, ontstaat er in de training meer diepgang. En dus meer leerrendement. Zeker in trainingen waarin communicatie een rol speelt is het erg waardevol. In een gesprek lichten we graag alle mogelijkheden toe.

Het enige dat jullie moeten regelen is een fijne zaal, waar een scherm (met hdmi kabel) en flip-over aanwezig zijn. En stoelen natuurlijk. Wij zijn standaard een half uur van tevoren op locatie om de zaal goed neer te zetten.

Verder verzorgen wij al het trainingsmateriaal. We nemen notitieboekjes, pennen, hand-outs en alle andere benodigdheden mee. Je hoeft verder dus nergens naar om te kijken!

Ja en nee. Omdat we standaard incompany werken hebben we geen eigen trainingslocatie. Wel helpen we onze klanten regelmatig met het vinden van de perfecte externe locatie. Hebben jullie daar behoefte aan? Laat het even weten, dan vertellen we je alles over de mogelijkheden.

We krijgen deze verzoeken met enige regelmaat en in de praktijk is er altijd een oplossing te vinden. We gaan graag met je in overleg over de mogelijkheden.

1.500+ organisaties
gingen je voor

9.4

Incompany Trainer geeft al 2 jaar trainingen aan onze collega’s. Het aanbod is divers en de communicatie is erg duidelijk en snel. En het belangrijkste: de trainingen zijn van topniveau.

Wij zoeken vaak trainingen die onze leden helpen om te kunnen ontwikkelen. We werken vaak met Incompany Trainer door het brede aanbod. Het contact is altijd superprettig en snel.

Wij hebben bij deze partij een training over Complimenteren gevolgd. We hebben een mooie, leerzame en inspirerende dag gehad. De feedback van onze deelnemers was ook erg positief.

Incompany Trainer verzorgt regelmatig trainingen bij ons. Het is altijd een fijne partner om mee samen te werken. Snel schakelen, snel contact en ze denken goed met je mee.

Fijne service, snel contact en interessante trainingen. Zo zou ik onze prettige samenwerking met Incompany Trainer beschrijven. Bedankt tot dusver en op naar nog vele jaren!

We werken vaak samen met Incompany Trainer voor events bij onze klanten. Wij doen dan de catering, zij een of meerdere trainingen. We zijn altijd erg tevreden over hun bijdrage.

Training Ultieme klantbeleving: laat elke klant zich écht gezien voelen

In een tijd waarin producten en diensten steeds meer op elkaar lijken, maakt de beleving het verschil. Klanten onthouden niet alleen wat je levert, maar vooral hoe je het levert. Een training ‘Ultieme klantbeleving’ leert medewerkers hoe ze op een natuurlijke manier een blijvende indruk maken.

Meer dan alleen klantvriendelijkheid

Ultieme klantbeleving gaat verder dan netjes en vriendelijk zijn. Het draait om oprechte aandacht, anticiperen op behoeften en nét dat stapje extra zetten. In de training leer je hoe je dat doet – op een manier die bij jouw rol en organisatie past.

Impact op elk niveau

Of je nu direct klantcontact hebt of achter de schermen werkt: iedere schakel in het proces draagt bij aan de klantbeleving. Daarom is deze training relevant voor iedereen binnen een organisatie. Samen zorgen voor een consistente en positieve ervaring maakt het verschil.

Klanten binden met beleving

Tevreden klanten komen terug én delen hun ervaring met anderen. Dat maakt klantbeleving een krachtige motor voor groei. De training ‘Ultieme klantbeleving’ biedt praktische inzichten en technieken om klanten niet alleen tevreden, maar echt enthousiast te maken.